Muslimah
A L L A H' S
ABOUT ENTRY CHAT TWITER FACEBOOK ASK.FM TUTORIAL
Ujian
Oct 14, 2013 • 14.10.13 • 3 comments
Raket badminton dilempar ke dinding sekuat hati. Bunyi kuat menampar telinga.

'huh astaghfirullahalazim.'



duduk bersila di atas rumput yang menghijau. tangan sibuk menguis rumput.
satu persatu ditarik dan dilempar ke angin lalu.

"kau ayan pehal? kesian rumput tu dizalimi!"

sambil tangan aku dipegang erat tanda geram dengan perangai yang kian menjadi-jadi.

"hmm takde ah. aku okay je."

"bajet. macam aku tak kenal anak kau ni. kalau takde angin takde ribut takde mendung manenye nak masam memuncung cam itik je dari tadi."

"mangkuk!"

"mangkuk ke pinggan ke gelas ke cawan ke. cube kau story kat aku. kate kawan....."

"kau sayang aku?"

"soalan luar alam betei. hahahaha aku benci kau."

"dah ah. aku gerak dulu. bai!"

tangan ditarik. jatuh terduduk. ke rumput yang sudah bertaburan daun.

"aku sayang kau lah wei. sorry. kenape?"

"aku rasa cam tak disayangi je. hmm fuhhhhh. hahahahahaha. silly me. dush!"

airmata bergenang terkenangkan peristiwa tadi.

"weh!"

"ye?"

"cube kau tarik nafas dalam dalam"

"for what? kau ni. memain pulak. mood aku tengah tak stabil ni woi."

"try lah kejap..."

*deep breath* huhhhh.

"kau masih bernafas kan? haa tu tandanye Allah masih sayangkan kau. even kau rase takde orang sayang, tapi ingat Allah sayang kau. kau, aku, kita semua Allah sayang. Allah masih bagi peluang kite hidup sampai ke saat ni. kenape? cause Allah nak bagi kau peluang taubat. taubat dari segale dosa yang pernah kau buat dulu. aku. aku pun same.."

"tapi... aku putus asa lah. hidup cam aku nak lari. lari jauh!!"

"why must lari jauh jauh? cari mende? cari Allah? beb, cari Allah. di hati bukan di langit. Allah itu dekat. Dekat sangat. Tak payah berlari ke hujung dunia. Dia disini. Memerhati. Aku rasa.. kau perlukan masa untuk cari Allah kembali. rawat hati yang dah parah kritikal tu."

Speechless. Airmata dikesat. Sobsss.

"aku rase aku faham ape kau cube nak sampaikan. aku mungkin dah jauh dari Dia. sebabkan dunia. Ya Rabb. Silly me. Jauh dari Allah sebab dunia. Allah, ampuni aku. Allah. Banyaknye dosa."

"aku tahu kau kuat weh. dah ah jangan nanges dah. tak cun. kau kan supermuslimah to-be. mane leh nanges. kalau tak hilang habes kecomelan tu."

Gelak.

***

 


Balik rumah. 

'aku kan kuat mana leh nanges. jangan futur sariruzahira!!'

Tulis atas kertas. Tampal di dinding bersebelahan meja belajar.

Lukis smiley senyum. Lukis keluarga bahagia.

Semoga Allah redha setiap langkah aku.

"Kekadang kite kene muhasabah diri bile kita rasa tak kuat. Ingat Allah bebanyak."

Terima kasih buat yang sudi menemani saat suka dan duka. 

Aku sayang korang.

Lillahi. Ukhuwah sampai syurga. Can eh? ^^,



Quran. Surah Taha.

Bismillah.


PASTFUTURE
MY WORDS;
17. Servant of Allah. Allah understand me more than I understand myself.YA ALLAH BERIKANLAH SARIRUZAHIRA 9A DALAM SPM 2013. Struggling to be a better mukminah. إن شاء الله ♥ - Don't focus on your problems. You won't find a solution. Focus on Allah. He is the solution. - Never give up. Great things take time. Put trust in Him and make doa'.

https://twitter.com/_ked__ http://instagram.com/anaservantallah |http://mujahidahraraa.tumblr.com http://ask.fm/raraahoney https://www.facebook.com/raraaxii
OTHERS;


scroll this box
>> Rindu Allah :')
date : NOW
at:10 am


>> Dapat template baru
date : 1hours ago
at:7am


>> Raraa sayang Allah
date : 12/12/12
at: 12pm


>> Menjadi anak solehah
date: 25/11/2012
at: 13.12pm
\

BLOG ARCHIVE;

  • Jalan Dakwah
  • Sayonara Futur
  • Bicara Hati & Aku.
  • Hati Allah Yang Pegang
  • Sabar..
  • Sabarlah, Cinta
  • Bila Hati Diguris
  • I know I can do better than before .
  • Maafkanku .
  • Dimanakah Silapnya ?